Rabu, 21 November 2012

CARA SHOLAT DENGAN BETUL


Adalah penting bagi Memastikan Ibadah Sholat kita agar di Terima oleh Allaah,
Oleh yang demikian Saya Menyedikan Panduan Ringkas Cara2 Mengerjakan Sholat dengan Kaedah yang Betul Sebagai Panduan Umum buat Sahabat dan Anak-anakku Fillaah Sekalian.....,

Panduan Ini Adalah Contoh bagi Rukun Sholat EMPAT ROKAAT, Yaitu: Isya`, Zohor dan Asar,

*USHOLLI FARDHOL *`ISYAAI* atau *ZHOHRI* atau *ASHRI* ARBA`A ROKA`AATIN ADA AN LILLAAHI TA`AALA,*

Maksudnya:
*Sahaja Aku Sholat Fardhu ISYA` atau ZHOHOR atau ASAR 4 Rokaat Tunai Kerana Allaah Ta`ala,*

ADAPU BAGI NIAT SHOLAT MAGHRIB ialah:
*USHOLLI FARDHU MAGHRIBI TSALAA TSA ROKA`AATIN ADA AN LILLAAHI TA`AALA,*

Maksudnya:
*Sahaja Aku Sholat Fardhu Maghrib 3 Rokaat Tunai Kerana Allaah Ta`ala,*

ADAPUN BAGI NIAT SHOLAT SUBUH ialah:
*USHOLLI FARDHU SHUBHI ROK`ATAINI ADA AN LILLAAHI TA`AALA,*

Maksudnya:
*Sahaja Aku Sholat Fardhu Subuh 2 rokaat Kerana Allaah Ta`ala,*

Hanya Tambahkan *MAKMUMAN* (mengikut Imam) Jika Sholat Berjemaah,

Berdiri sambil Selaras dan Rapatkan Kedua Kaki, dan Tanggan juga hendaklah di rapatkan, Sebelum Menganggkat TAKBIR,

Tunggu Sambungannya di Episod Seterus....

WALLAAHUA`LAM...BISSHOWAB...Yang baik semuanya Untuk Allaah... dan mana ada kesalahan dan kesilapan pada tulisan itu adalah dari Sifat Kelemahan saya sendiri sebagai Makhluk-NYA.... Hanya Kepada-NYAlah akan saya memohon Keampunan dengan sepenuhnya.. Insya Allaah... aamiin...

Tidak ada komentar: